Wednesday, June 16, 2004

Growing Up!

It sometimes feel like we're growing,but we're actually don't. it's hard to realize, or judge wether we are grown up or not when there's no one else there try to judge us. we need as many friend as possible, to look straight,deeply, inside our hearts and feelings. infact, many of us thought, that during our journey passing many stages of our lives, elementary, junior, senior, and so on, is a shape of our growing. it's right in one way, but might be wrong in the other way. why? cos there are lots of ways to grown, one way is to learn, how deep have we being ourselves, what do we learn about meanings of live, etc. i don't know how far i have been going, but i'm sure i've studied quite a lot. i'm starting to realize the beauty of living, being a human, to love and given love. i'm trying to control those emotions i used to feel during my youth, terrible times when i feel to sad about something. and then i'll cry in a TOO MANY emotion way. and now i realize, it's quite wrong. keep the tears for ourselves, or share them to God, Family, or the shoulder of a best friend. we might reveal as a new person...

1 comment:

mfirman said...

first, :) english-nya bagus.

then... [melanjutkan yg tadi sore di smc..]
seperti ulfah yang bahagia ada ditengah smc, kita--semua smc'ers, "feel so blessed" dengan adanya ulfah di tengah kita. IT'S TRUE! Yes we are!

Begitu banyak hal yang mengesankan dari ulfah.
Dan kemudian saya jadi tersadar.. untuk orang-orang yang unik, yang "so gifted", yang begitu dirahmati banyak hal oleh Allah.., jalan hidup menjadi dewasa tidak akan pernah biasa dan mudah.

Sometimes i'm wondering..
what kind of journey will you face in future?
Perjalanan hidup seperti apa yang ada dihadapan ulfah..
Apakah akan ada guncangan yg keras? perubahan yang begitu menghempit dan menyesakkan? [hari-hari ini ulfah tampak begitu lapang dan lega :)]
Apakah akan ada dunia-dunia baru yg hadir tak terduga, tak diundang, dan sama sekali tidak bersahabat?

yang pasti, benturan dan rasa sakit lah yg akan mendewasakan kita. bukan angin sepoi dan belaian yg hangat.

:) tidak pernah menyenangkan memang.
tapi.. itulah yang akan kita pilih untuk ditempuh saat kita menyadari bahwa jalan itu juga yang akan membantu diri kita menjadi seorang manusia yang lebih baik.. bahwa jalan itu juga yang akan mendekatkan diri kita padaNya.

Dan, seperti kata ulfah..
toh ada Allah yang senantiasa dekat :)

That's All.
InsyaAllah kakak-kakak ulfah di SMC akan senantiasa mendoakan, menjadi teman seiring menuju dewasa.
Cause we care :)
Cause we learn so much from you,
Cause we blessed to have you here :)

meskipun suatu saat nanti, mungkin akan ada saat dimana ulfah harus menghadapi dunia sendiri.. dalam kesendirian.

May Allah loves you forever.